Fakturabetalningar och leverantörsreskontra

Din partner inom ekonomi och administration

Digital sortering och katalogisering

Vi hjälper dig att digitalt sortera och katalogisera alla dina leverantörsfakturor enligt gällande lagar och regler.

Genom att använda moderna digitala verktyg och system säkerställer vi att alla fakturor är lättillgängliga och organiserade, på ett sätt som underlättar både bokföring och uppföljning. Detta minskar risken för fel och gör det enklare att hålla koll på dina utgifter.

Automatiserad bokföring

Genom att automatisera bokföringen av fakturorna kan vi se till att bokföringen sker i realtid vilket medför att siffrorna alltid är uppdaterade. Automatiseringen minskar också den administrativa bördan och frigör tid för dig att fokusera på kärnverksamheten.

Effektiva attestflöden

Vi implementerar tydliga och effektiva attestflöden för att säkerställa att rätt person i din organisation har kontroll över vad som ska betalas och när. Genom att använda digitala attest- och betalningsverktyg kan vi skapa en transparent och spårbar process som minskar risken för felaktiga betalningar och säkerställer att alla fakturor godkänns av behöriga personer innan de betalas.

Punktliga fakturabetalningar

Att betala fakturor i tid är avgörande för att upprätthålla goda relationer med dina leverantörer och undvika onödiga förseningsavgifter. Vi använder de senaste systemverktygen för att hjälpa ditt företag betala enligt överenskomna villkor, samt att ge dig full kontroll och överblick över dina utbetalningar.

Kontinuerlig uppföljning och rapportering

Vi erbjuder kontinuerlig uppföljning och rapportering av din leverantörsreskontra för att säkerställa att du alltid har en tydlig bild av ditt företagsekonomiska åtagande. Genom regelbundna rapporter och analyser kan vi identifiera eventuella avvikelser och vidta åtgärder i tid för att undvika problem.

Vanliga frågor om våra tjänster

Här hittar du vanliga frågor vi får om betalningar och leverantörsreskontra. Hittar du inte det du söker? Kontakta oss.

Vart ska jag skicka in mina leverantörsfakturor?

Vi hänvisar till Fortnox fakturamailadress men det går också bra att ta kort på fakturor i Fortnox appen.

Vilket system använder ni för leverantörsfakturahantering?

Vi använder oss primärt av Fortnox för att hantera leverantörsfakturor och betalningar.

Hjälper ni till att sätta upp ett attestflöde för leverantörsfakturahanteringen?

Självklart, vi hjälper er att sätta upp ett attestflödet anpassat efter er verksamhet och önskemål.

Berätta om ditt företag så hittar vi den bästa lösningen för dig

Borlänge

0243-870 33

Stockholm

08-658 12 50

Uppsala

018-12 10 15

    Genom att fylla i och skicka in detta formulär samtycker du till att Avanta lagrar och använder dina personuppgifter i enlighet med vår integritetspolicy. Denna webbplats är skyddad av reCAPTCHA och Googles integritetspolicy samt villkor gäller.